- Sosyal ve duygusal gelişim
- Fiziksel gelişim
- Bilişsel gelişim
- Erken ergenlik ve ergenlik süreci
- Sınır koymak ve mahremiyet eğitimi
- Çocuğun duygu ve düşünce dünyasını anlama
- Çocuğun davranışlarını yorumlama
- Çocukla etkili iletişim kurma
- Okula adaptasyon süreci
- Akranlarıyla iletişimi
- Fiziksel değişim
- Çocuk ve aile iletişimi
- Dikkat eksikliği
- Mesleki Yönelimler
- Rehberlik öğretmen olarak çalışanların sorumluluklar
- Cinsel istismar tanımı, belirtileri ve etkileri
- Ergenlikte çocuğun kendini tanıması ve koruma yöntemleri
- Hikaye ve masal oluşturmaya yönelik tekniklerin öğretilmesi
- Hikaye ve masal yazma deneyimlenmesi
- Hikaye anlatımında tonlama ve jest mimik kullanımı
- Sınıfın fiziksel düzeninin organizasyonu
- Öğretim materyallerinin ve zamanın kullanımı
- Sınıf içi davranış kontrolü
- Sınıf içi akran arası iletişim
- Sorun çözme ve kriz yönetimi
- Dersin içeriğine uygun materyal hazırlama teknikleri
- Materyalle ders anlatımını dinamik hale getirme yöntemleri
- Eğitimde dramanın nasıl kullanılacağı
- Temel kavramların dramayla nasıl öğretilebileceği
- Örnek drama çalışması
- Eğitim oyun ilişkisinin belirtilmesi
- Oyunla öğrenci tanıma yöntemleri
- Oyun çeşitleri ve özelliklerinin gösterilmesi
- Yaş grubuna oyun tasarlama
- Sosyal etkinlik planlama yapılırken dikkat edilmesi gereken hususların belirtilmesi
- Örnek etkinlik planlamanın hazırlanması
- İbadet, inanç ve siyer öğretim metotları
- Ev okulu kitaplarının kullanım yöntemleri
- Kitapların çocuk edebiyatına ait olması için sağlaması gereken şartların ifade edilmesi
- Çocuk edebiyatında hangi temaların işlendiğinin belirtilmesi
7-14 Yaş Eğitimci Geliştirme Programı (EGP) kapsamında okul öncesi ve ilköğretim çağındaki çocuklara dini bilgi ve değerler alanında eğitim veren öğretmenlere ve öğretmen adaylarına sunulmuş destek programıdır. Bu program ile öğretmenlere, temel dini bilgilerinin üzerinde teorik ve pratik eğitim verilmektedir. Verilen eğitim sonrasında YEKDER bünyesinde hazırlanmış ve diğer STK’lar tarafından modellenerek uygulanmış Ev Okulu projesinde eğitici olma imkânı sunulmaktadır.
Eğitici geliştirme programı her sene güz ve bahar olmak üzere iki dönemde gerçekleşmektedir. Programa başvurular çevrimiçi olarak yapılmaktadır. Online başvurunun ardından yazılı sınav ve mülakat ile katılımcılar belirlenmektedir. Program sonunda katılımcı sertifikası verilmektedir.
Programın amacı:
- İlköğretim çağındaki çocuklarla çalışan din ve değerler eğitimi öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının yetkinliklerini artırmak
- Tutum ve davranışları bakımından erdemli, bilgili, kültürlü, şefkatli, görgülü, özümseyerek öğrenen, bilgiyi ezberlemekten ziyade hayata yaklaştıran, özgür düşünen ve düşündüklerini açıkça ifade edebilen, milli ve manevi değerlere bağlı, evrensel değerlere açık bireyleri yetiştiren, çocuğun doğuştan sahip olduğu potansiyelinin farkına varmasını sağlayan öğretmen ve öğretmen adaylarının yeteneklerini geliştirmesine katkı sağlamak
Program sonucunda katılımcıların şu kazanımları elde etmesi hedeflenmektedir:
- Erken ergenlik ve ergenlik dönemindeki çocuğun gelişim özelliklerine göre uygun öğretim yaklaşımını ve tekniğini belirleyebilir.
- Erken ergenlik ve ergenlik döneminde karşılaşılan uyum problemleri hakkında fikir sahibi olur ve etkili iletişim kurabilir.
- Kuran-ı kerim öğretimini farklı metotlar ile yapabilir.
- Dini bilgileri öğretimde farklı yöntemleri kullanmakta yetkinleşir.
- Eğitimde örnek drama, oyun ve masal etkinliklerini uygulayabilir.
- Öğretimini yaptığı alana dair tematik materyal tasarımı yapabilir.