Öğretmen Atölyeleri sahada görev alan eğitimci ve eğitimci adaylarının mesleki gelişimlerine katkı sunmayı, katılımcıların özgün ve nitelikli çalışmalar yapabilecek düzeyde fikir edinmesini ve beceriler kazanmasını amaçlamaktadır.
YEKDER Nisan ayı öğretmen atölyeleri "Sınıftaki Farklılıklar" teması ile gerçekleştirilecektir.
Nisan ayında gerçekleştirilecek atölyelerin ilki "Çocuk Beyni Farklıdır" başlığı ile Büşra Kazan tarafından gerçekleştirilecektir. Kaliteli bir hayat, kıymetli bir ebeveynlik, başarılı bir eğitimcilik yapmak istiyorsak çocukları tanımalıyız. Çocukları tanımak istiyorsak, beyni tanımak zorundayız. Bu atölyede de "Çocuk beynini anlamak, çocuğa beynini anlatmak, öfke krizleri ve ağlama nöbetleri gibi duygusal dalgalanmalarda beynin rolü, beyni entegre etme ve kaostan kurtulma stratejileri, günlük yaşamın beyin gelişimine etkileri, çocuğun beyin gelişimine katkı sağlamak için yapılabilecekler, çocukların farklı öğrenme kapasiteleri ve yöntemleri, öğrenmede geleneksel yöntemler mi bilimsel yöntemler mi?, hangi çocuk için hangi öğrenme tekniği kullanılmalı?" sorularına cevap verilmeye çalışılacaktır.
Enes Kaya tarafından sunulacak olan "Sınıfta Grup Kimliği Oluşturma” atölyesinde, grup yönetim süreçlerinde anahtar başlıklar, dikkat edilecek konular, yapılması ve yapılmaması gerekenler, farklı gruplarda karşılaşılabilecek olası durumlar ve öneriler ele alınacaktır.
Sınıfta yer alan her bir öğrenci bireysel farklılıkları, geldikleri sosyokültürel ortam itibariyle farklıdırlar. Öğrencilerin bu farklılıkları sınıf içindeki ortama ve öğretim süreçlerine de etki etmektedir. Bu noktada sınıftaki öğrencilerin her birinin bu farklılıklarını dikkate alıp, eğitim-öğretim süreçlerini en sağlıklı şekilde yönetmesi gereken unsur öğretmendir. Meryem Çapun tarafından gerçekleştirilecek olan “Sınıfta Sosyokültürel Farklılıkların Yönetimi” başlıklı atölyede öğretmenlerin sınıftaki sosyokültürel farklılıkları nasıl yönetilebileceği üzerinde durulması amaçlanmaktadır.
Öğrenciler arasındaki akran ilişkileri sosyalleşme, psikososyal gelişim ve eğitim açılarından önemli bir dinamiktir. Okullaşmanın ve okulda geçirilen sürenin artması ile öğrenciler arasındaki ilişkiler de artmıştır. Akran ilişkilerinin iyileştirilmesinde öğrenci, öğretmen ve aileye sorumluluklar düşmektedir. Bu sorumluluklar yerine getirilmediğinde şiddet, zorbalık, yalnızlık, arkadaşsızlık başta olmak üzere pek çok olumsuz durum oluşmaktadır. Erol Erdoğan tarafından gerçekleştirilecek olan “Akran İlişkilerinde Öğretmen Rolü” atölyesi kapsamında akran ilişkilerinde öğretmenlerin rolleri müzakere edilecek, konusu akranlık olan bir araştırmadan veriler paylaşılacaktır.
Atölye Katılım Detayları:
- Program, 8-15 Nisan 2023 tarihlerinde (2 gün) gerçekleştirilecektir.
8 Nisan Cumartesi 10.00-11.30 / 11.45-13.15
15 Nisan Cumartesi 10.00-11.30 / 11.45-13.15 - Program Yeri: Zoom (Çevrimiçi)
- Atölye Süresi: 90 Dakika
- Katılım belgesi verilecektir.
- Atölyeye katılım ücreti 250 tl'dir.