YEKDER Çevrimiçi Seminerlerde 9 Kasım Çarşamba akşamı yeni medya araştırmacısı Selvanur Yazıcı Sezgin ile Yeni Medyayı Bilinçli Tüketmek üzerine konuşuldu.
Sosyal medyada üretici ve tüketici olmanın kişilere verdiği sorumlulukların ele alındığı seminerde yeni medya ile günlük yaşantımızdaki değişikliklerden bahsedildi. Sosyal mecralarda üreticilerin ve tüketicilerin yanı sıra influencer (etki lideri) kavramının da yer edindiğini ifade eden Selvanur Sezgin, “Yeni medyada artık ünlü olan insan değil, insanların yaptıkları şeylerdir” diyerek halihazırda bilinen ünlülük kavramının değiştiğini söyledi.
Hucurât Suresi altıncı ayette yer alan “Ey iman edenler! Bilmeden birilerine zarar verip de sonra yaptığınıza pişman olmamanız için, yoldan çıkmışın biri size bir haber getirdiğinde doğruluğunu araştırın” ifadesi hatırlatılarak bugün sosyal medyadan ulaşılan bilgilerin mutlaka araştırmaya tabi tutulması gerektiğine vurgu yapıldı. Bu minvalde “İçine biraz da olsa doğru bilgiler girmiş yanlış bir bilgi, tamamen yanlış olan bilgiden daha tehlikelidir” denildi. “İnfodemi” kavramını ele alan Sezgin, yanlış bilgi salgını anlamına gelen bu kelimenin pandemi sonrası ortaya çıkan bir kelime olduğunu belirtti. Günümüzde buna karşı bilinçlenme noktasında çalışmalar yapılmasının önemi üzerinde duruldu.
Son bir aydır yeniden gündemimizde yer edinen Filistin olaylarını örnek göstererek bilgiyi doğru kaynaktan, en doğru biçimde paylaşmanın önemi vurgulandı, doğru bilgiyi algoritmaya kurban edilmemesi gerektiği ifade edildi.
Sosyal medyada hep süregelen linç kültürü ve boykot bilincinin ele alındığı seminer katılımcılardan gelen sorular ve katkılar ile tamamlandı.
Çevrimiçi seminerler, on beş günde bir Çarşamba akşamları devam etmektedir.