03 Mart 2022
Siyer, Psikoloji, Çocuk Gelişimi, Öncü Şahsiyetler, Çocuk Edebiyatı ve Gençlik temaları etrafında şekillenen ve 15 günde 1 çevrimiçi ve yüz yüze olarak gerçekleştirilen Tematik Okuma Gruplarının 2.oturumları tamamlandı. Çeşitli kitapların tahlil edildiği okuma oturumları, katılımcıların soru ve yorumlarıyla daha da zenginleşiyor.

Siyer okuma grubunun ikinci oturumunda M. Emin Yıldırım’ın “Neden ve Nasıl Siyer Öğrenmeliyiz?” isimli kitabı tahlil edildi. Uhud Savaşı’nda Okçular Tepesi’ni terk eden askerlerin, onları bu davranışa götüren sebeplerinin göz ardı edildiğini ifade eden Emine Tuba Demirci, Siyer okurken sebebi sonuca, sonucu da sebebe kurban edemeyeceğimizi vurguladı.

Psikoloji okuma grubunda, “İnsan Denen Meçhul” kitabının tahliline başlandı. Uzm. Psk. Esra Albayrak, insanı maddi ve manevi bütünlüğü içerisinde ele almanın önemine değindi.

Öncü Şahsiyetler okuma grubunda, “Bir Ruh Macerası” isimli biyografik eserin tahliline başlandı. Hayrünnisa İstekli, söz konusu kitabın yakın tarihimizin panoraması olduğunu ifade ettikten sonra, Ayşe Şasa’nın hayat hikayesinin pek çok insana irşat dolu bir hayat manzumesi arz ettiğini söyledi.

Çocuk Gelişimi okuma grubunda Haluk Yavuzer’in “Çocuğunuzun İlk 6 Yılı” isimli eseri tahlil edildi. Hatice Kübra Baylan, “Annelerin uzmanlara bağımlı yaşamaması için çocuğun genel gelişim düzeylerini bilmesi gerekir.” dedikten sonra mükemmel ve korumacı ebeveyn tutumları hakkında da dikkatli olunması gerektiğini belirtti.

Çocuk Edebiyatı okuma grubunda, “Harold ve Mor Tebeşir” kitabını okurken sanat eserinden beklediğimiz özgünlüğü bulabildiğimizi aktaran Ümit Yaşar Özkan, “Yazar, kitaptaki tekrarlanan motiflerde, Harold karakterinin korkularının, kendi üretiminden kaynaklandığını o kadar ustalıkla hikayeleştiriyor ki bu kitaplar Çocuk Edebiyatı kanonu içerisinde konuştuğumuz kitaplar haline geliyor.” dedi