Çevrimiçi Okul Öncesi Öğretmen Atölye ’sinin ilk oturumu olan “Etkileşimli Hikâye Okuma Teknikleri” atölyesinde Kevser Şenel Yılmaz tarafından etkileşimli hikâye okuma teknikleri uygulamalı olarak katılımcılarla paylaşıldı. Atölyede sesin doğru tonda kullanılması, hikâye okurken dikkat edilmesi gereken hususlar, muhatap olunan gurubun özelliğine göre ne tür tekniklerin uygulanabileceği gibi konular üzerinde duruldu. Hikâye okuma tekniklerini paylaşırken hikâyenin içinde olmanın önemini vurgulayan Yılmaz, “Her şeyi bir kenara bırakıp hikâyenin aktörü haline kendimizin geldiği bir okuma olmalı.” sözlerini kullandı. Katılımcıların sorularının cevaplanmasının ardından kitap önerileri yapılarak atölye sona erdirildi.
Atölyenin ikinci oturumu olan “İbadet Öğretiminde Oyun ve Etkinlikler” oturumunda Ruşen Yavuz Erim tarafından çocukların ibadetleri severek öğrenmesi ve uygulamaya geçirebilmesi adına birçok oyun ve uygulama örneği sunuldu. Oyunları sunarken görsellerden faydalanan Erim özellikle gösterip yaptırma gibi metotların üzerinde durdu. Bunların yanında çocukların ibadetleri uygulamak için öncelikle zihni hazırlıklarının bulunması gerektiği vurgusunu yapan Erim, ibadet alışkanlığı kazandırmada temel ilkeleri katılımcılarla paylaştı. Kitap önerilerinin yapılması ve soruların cevaplanasının ardından atölye sona erdi.
Atölyenin üçüncü oturumunda Hülya Deniz tarafından “Doğada Yapılacak Oyun ve Etkinlikler” konusu ele alındı. Bu bağlamda doğa gezileri ve etkinlikleri hakkındaki birçok tecrübesini paylaşan Deniz, gezi yapılabilecek mekânlar, gezide dikkat edilmesi gereken noktalar, yeni etkinlik ve uygulama fikirleriyle, bunların nasıl uyulabileceği gibi konular üzerinde durdu. Atölye katılımcıların soruları cevaplanarak sonlandırıldı.
Son atölye olan “Oyunun İyileştirici Gücü Okul Öncesinde Drama Etkinlikleri” başlıklı atölyede Dursunali Emecen tarafından uygulamalı drama örnekleri paylaşıldı. Çocuklarla gerçekleştirmiş olduğu etkinliklerinden örnekler paylaşan Emecen, sınıfta yapılabilecek drama etkinliklerine dair fikirleri katılımcılarla paylaştı. Bunların yanında Emecen tarafından dramanın ana hatları üzerinde duruldu. Son olarak oyunun mekaniği ve elementi konuları ele alındı ve soru cevapla birlikte atölye sona erdi.