Öğretmen seminerlerinin üçüncüsü, Aralık ayında Ali Özdemir’in katılımıyla gerçekleştirildi. "Eğitimde Karar Verme Tuzakları" başlıklı konuşmasıyla katılımcılarla buluştu. Bu seminerde, bireylerin karar alma süreçlerini etkileyen ön yargılar, düşünce kalıpları ve ikna teknikleri üzerinde duruldu.
Özdemir, birini ikna etmenin sadece akla hitap etmekle değil, duygulara ulaşmakla mümkün olduğunu belirtti. İkna süreçlerinde hikâye anlatmanın gücünü vurgulayarak, katılımcılara etkileyici öykülerin duygusal bağ kurmadaki rolünü örneklerle açıkladı. "Bir fikri kabul ettirmek için önce kalbe dokunun; akıl bunu zaten takip edecektir" diyerek, duygusal zekânın karar verme üzerindeki etkisine dikkat çekti.
Seminerin önemli bir bölümü, olumlu düşüncenin bireyin başarısı üzerindeki etkisine ayrıldı. Özdemir, "Çalış, başarılı ol, mutlu ol" yerine "Mutlu ol, başarılı ol" yaklaşımının daha etkili olduğunu vurguladı ve bu bakış açısının hem kişisel hem de mesleki hayatta olumlu dönüşler sağlayacağını ifade etti. Düşüncelerin davranışları yönlendirdiğini belirten Özdemir, katılımcıları olumsuz iç sesleriyle yüzleşmeye davet etti. Örneğin, "Yapamıyorum" gibi bir düşüncenin, bireyi bu doğrultuda hareket etmeye yönlendireceği üzerinde duruldu. Bunun yerine, olumlu düşünceleri ve cesaretlendiren ifadeleri tercih etmenin önemi anlatıldı.
Katılımcılara, şükrettikleri üç şeyi yazmaları ve bunlar üzerinde üç dakika düşünmeleri istendi. Özdemir, bu küçük ama etkili pratiğin kişinin zihninde olumlu bir değişim yaratarak, şükrün nimetleri artıracağına dikkat çekti. Bu tür farkındalık egzersizlerinin, bireylerin hem kişisel gelişimlerine hem de çevreleriyle kurdukları ilişkilere olumlu katkılar sağladığı aktarıldı.
Seminerin sonunda, katılımcılar karar verme sürecinde dikkat edilmesi hususlar üzerinde bilgi sahibi oldular. İkna etmenin, öykü anlatmanın ve olumlu düşüncelerin gücünü daha etkin bir şekilde kullanabilecekleri yöntemleri öğrenen katılımcılar, eğitim alanındaki karar mekanizmalarını daha etkili bir şekilde yönetme konusunda da değerli bilgiler edindiler.