Doç. Dr. Hediyetullah Aydeniz tarafından sunulan “Dijital Çağda Medya ve İnsan” seminerlerinde ilk hafta medya, dijitalleşme, iletişim ve okuryazarlık kavramları ele alındı. Daha sonrasında medya ile ilişkimiz beklentilerimiz ve gerçekleşen durum üzerinden incelenerek medyanın yol açtığı iletişim krizi, enformasyon düzensizliği değerlendirildi. Aydeniz, enformasyon kirliliğinin sebeplerini “Dezenformasyon; kastî, manipüle edilmiş bilginin yayılması, yanlışlık üzerine ulaşılan bilginin yayılması, özel bilgilerin yayılması” şeklinde tanımladı. Enformasyon kirliliğine karşı haber vakıflarının kurulmasını önerdiğini ifade etti.
Dr. Hacer Yetkin’in sunumlarıyla gerçekleşen “Aile İlmihali” seminerlerinde ilk hafta İslam aile hukukunun genel ilkeleri, Kur’ân ve sünnet hükümleri, evlenmenin mahiyeti, dini yönü ve evrenselliği anlatıldı. Daha sonrasında evlilik öncesi süreç eş seçimi, nişanlanma, tanışma, nişan sürecinde yapılan yaygın yanlışlar, denklik, nişanın bozulması konuşularak evlilik akdinin kuruluşuna geçildi. Yetkin tanıştırılma süreçlerinde İslam’a özel bir yöntem bulunmadığını, nasıl başladığının değil nasıl devam ettiğinin önemli olduğunu vurgulayarak nişanlılık sürecinde dini nikâh kıyılmasının birçok soruna yol açtığını ifade etti.
Dr. Zeynep Kaya’nın Doç. Dr. Gülüşan Göcen ile birlikte sunduğu “İnsanın Psikolojik Süreçlerinde Din” seminerlerinde gelişim erken çocukluk dönemindeki gelişim süreçleri Piaget, Erikson, Harms, Goldman, Fowler ve Elkind görüşleri de değerlendirilerek ele alındı. Erken çocukluk dönemi dini gelişimi etkileyen etmenlerin başında çocuğun sevgi, güven, himaye, bağlanma ihtiyaçlarının karşılanmasının geldiğini ifade eden Kaya, “Her çocuk Allah’ı arama ihtiyaçla ve bu ihtiyacı giderebilecek donanımla doğar. Allah’a inanma ihtiyacı güven-himaye altında olma ihtiyacına karşılık gelir. Çocuk sevgi, güven ve bakım gördüğü kişiye bağlanma gerçekleştirir ve biz bu kişinin annesi olmasını isteriz. Çünkü bu ilişki bütün insanlar ve dünyayla kurduğu ilişkiyi etkiler.” dedi.