Çocuk Eğitimleri Komisyonumuz bünyesinde sürdürülen “Öğretmen Atölyeleri” programı, yeni dönemde de tüm hızıyla sürdürülüyor. 28-29 Ocak tarihlerinde düzenlenen “2022 Bahar Dönemi Öğretmen Atölyeleri” iki gün boyunca dört farklı atölye çalışması ile gerçekleştirildi.
Atölyenin ilk gününde “Kur'an Eğitiminde Oyun ve Etkinlikler” atölyesinde, din eğitiminde Cüz öğretimi konusunu ele alan Ayşe Öztürk, “Kur’an eğitiminin bir parçası olan Cüz eğitiminde sadeleşme ve kolaylaştırma nasıl olur?”, “Cüz eğitiminde yapıla gelen hatalar ve eğitimcilerin dikkat etmesi gereken hususlar nelerdir?” gibi soruları da cevapladı. Eğitimin bir diğer konuşmacısı olan Ruşen Yavuz ise “Online Cüz eğitiminde çocuklara oyun ve etkinlik önerileri” ile katılımcılara bilgi verdi.
“Siyer Öğretim Yöntemleri” atölyesinde Emine Tuğba Demirci, katılımcılara siyer öğretiminin önemi ve gerekliliği üzerine vurgu yaparak farkındalık oluşturmasının önemine değindi. Bu farkındalık ile öğrencilerin siyer derslerinde ilgilerini çekecek yöntem ve teknikleri ele alarak atölye çalışmasını tamamladı.
Atölyenin ikinci gününde ise “Öğretimde Nitelikli Soru Hazırlama” atölyesinde Sedat Özgür, alternatif ölçme yöntemlerinin dinî derslerdeki kullanımını, çoktan seçmeli sorularla beraber çözümleme ve değerlendirme düzeyinde örnek soru incelemelerini gerçekleştirdi. Atölyenin devamında örnek paragraflar veren Özgür, öğretmenlerin çoktan seçmeli soru oluşturmalarını istedi, gelen cevaplar üzerinden değerlendirmeler yapılarak, geri bildirimlerde bulundu.
“Öğretim Yöntemlerinde Alternatif Yaklaşımlar” atölyesinde Talha Boyalık, eğitimde video, karikatür, resim yorumlama, hikâye yazma ve tamamlama, şiir, drama tiyatro ve çözüm ağacı öğretim tekniklerinin nasıl kullanıldığına dair örnekler sunarak uygulamalı olarak aktarımlarda bulundu.