23 Şubat 2020
YEKDER Çocuk Eğitimleri Komisyonumuz bünyesinde hazırlanan 8-12 Yaş Eğitimci Geliştirme Programı (EGP) ikinci hafta eğitimleri gerçekleştirildi.

YEKDER Çocuk Eğitimleri Komisyonumuz bünyesinde hazırlanan 8-12 Yaş Eğitimci Geliştirme Programı (EGP) ikinci hafta eğitimleri gerçekleştirildi. 

Program, Ruşen Yavuz’un “Din Eğitimine Uygun Oyun Dönüştürme ve Örnek Uygulamalar” konu başlıklı dersi ile başladı. Dersin başında Yavuz, “Eğitici oyun nedir?, İyi bir oyun hazırlamadaki aşamalar neler? ve Eğitici oyunun giriş-gelişme-sonuç aşamaları nelerdir?” konularına değinerek katılımcılara teorik bilgi verdi. Teorik bilginin kalıcı hale getirilebilmesi için din eğitimine uygun oyun dönüştürmeyle ilgili katılımcılarla interaktif bir çalışma yapıldı. İzci oyunları, geleneksel oyun, kutu oyunları, oyun kitapları, yarışma programları, sosyal medya paylaşımları üzerinden örnek dönüşümlerin yapıldığı pratik eğitimi katılımcılar tarafından uygulandı. 

Kur’an öğretiminde alternatif bir yöntem

Programın ikinci dersi Ayşe Öztürk’ün “Ses Temelli Elif Bâ Öğretimi” konu başlıklı semineri ile devam etti. Günümüzde uygulanmakta olan klasik Elif Ba öğretiminde izlenen yöntemler ve karşılaşılan problemlerden bahseden Öztürk, çalışmanın özet bir şekilde ortaya konmaya çalışılması gerektiğini belirtti. Yeni bir eğitim modeli ve çözüm önerisi olarak “Ses Temelli Elif Ba” örneği ile katılımcılar alternatif bir yöntem önerisinde bulundu.

Günün son dersi ise Ayhan Başak’ın “Öğretim İlkelerinden Bireysellik” konu başlıklı eğitimi tamamlandı.