Çocuk Eğitimleri Komisyonumuz tarafından 2021 Güz dönemi olarak devam eden Eğitimci Geliştirme Programı (EGP), beşinci haftasında Gelişim Psikolojisi, Sınıf Yönetimi, Dersine Renk Kat ve Çocuk Edebiyatında Dini Motifler dersleri gerçekleştirildi.
“Birey Olmaya Doğru - Gelişim Psikolojisi” dersinde Ayşe Erbaş, 8-14 yaş dilimindeki çocukların benlik saygılarına olumlu katkı sağlamanın önemine özellikle vurgu yaparak, çocukların bilişsel gelişim dönemleri, kişilik gelişimi ve Ahlak gelişimleri hakkında paylaşımlarda bulundu.
“Sınıf Yönetimi” dersinde Medine Münevver Çetinkaya sınıf yönetimi nedir sorusuna cevap aranan eğitimde, baş aktörün her yaklaşımda öğretmen olduğuna değindi. Uygun bir fiziksel ortam, iyi hazırlanmış bir plan, doğru yöntemin kullanılması ve öğrencilerin iyi tanınarak dersin karşılığını gerçek hayatta bulduklarında sınıf yönetiminin probleminin yaşanmayacağını belirtti.
Sınıfta istenmeyen davranışların nedeninin anlaşılmasının elzem olduğu, davranışın altında yatan neden görüldüğünde problem olarak görülen duruma çözüm bulunabileceğine değindi. DEHB, otizm, öğrenme güçlüğü, kekemelik gibi sınıfta karşılaşılabilecek durumlarda öğretmenin öncelikle bunu fark etmesi gerektiğini belirten Çetinkaya sağlıklı yaklaşımın nasıl olması gerektiğine dair bilgiler verdi.
“Dersine Renk Kat” dersinde Esra Akdoğan çevrenin mükemmel öğretmen olma baskısından dolayı çocuklara yüklenildiğini, mükemmel değil etkili iletişim kurabilen öğretmenler olunması gerektiğinden bahsetti. Derslere yapılan ufak dokunuşların derslere nasıl renk kattığına değinen Akdoğan bu dokunuşlar için gerekli olan hayal gücünü nasıl geliştirilebileceğinin üzerinde durdu. Hayal gücünü beslemede etkili olan Yaratıcı Düşünme Etkinlikleri ile de dersini sonlandırdı.
Elif Konar Özkan “Çocuk Edebiyatında Dini Motifler” dersinde “Çocuk ve gençlik edebiyatı nedir, ne değildir, ne işe yarar? Gelişim özellikleri nelerdir? Dini motifler nelerdir? Fıtrat dili, estetik, çocuğa görelik nedir ve neden önemlidir?” konularını ele aldı. Çocuk ve gençlik edebiyatında örnek kitapların incelenmesini yapan Özkan katılımcılara uygulayacakları teknikleri aktardı. Çocuk kitaplarının etkisi, katkısı; dini motiflerin hayatımızdaki yansımaları (dilimizde, mimaride, edebiyatta vs) işlendi.