Çocuk Eğitimleri Komisyonumuz bünyesinde eğitimleri devam eden Eğitimci Geliştirme Programı’nda (EGP) bu hafta, Sedat Özgür ile “Siyer Özel Öğretim Yöntemleri ve Uygulama Örnekleri”, Ruşen Yavuz ile “Ses Temelli Elif Bâ Öğretimi” ve Muhammet Öztabak ile “Öğrenciyi Tanıma ve Rehberlik” konu başlıklı dersler gerçekleştirildi.
“Ne tür siyer okuma biçimleri vardır?” sorusunu sorarak derse başlayan Sedat Özgür, siyerle ilgili farklı yaklaşımlara göre yazılan kitaplardan bahsederek örneklemelerde bulundu. Siyer dersinin öğretilmesinde yapılan yanlışlıkları misaller üzerinden açıklayan Özgür, Hz. Peygamber’in (s.a.v.) hayatının çocukların anlam dünyasında yer edinebilmesi için hangi yöntemlerle nasıl yapılabileceğine ilişkin örnekler getirerek katılımcıların görüş ve yorumlarını adı. Siyer dersinin sonunda günlük ders planını paylaşan Özgür, planlamada dikkat edilmesi gereken hususları vurgulayarak eğitimini tamamladı.
EGP’nin ikinci dersinde Ses Temelli Elif Bâ Öğretimi hakkında öğrencilere materyal hazırlama ödevi veren Ruşen Yavuz, hazırlanan materyal örneklerinin sunumlarını dinleyerek önemli olan noktalarda hatırlatmalarda bulundu.
Haftanın son dersinde ise sınıfta karşılaşılan sorunlar ve çözümler üzerine eğitim veren Muhammed Öztabak, öğreticilerin kendi derslerinde karşılaştıkları öğrenci sorununu çözmenin öncelikle onu anlamakla ve duygularını tanımakla olduğunu ifade etti. Sorunun tanımlanması ve ardından birlikte çözüm aramanın gerektiğini söyleyen Öztabak, pratiklik kazandırmak için sınıfta iki öğrenciyi kaldırarak onlara öğrenci ve öğretmen modeli vererek sorun üretmelerini ve çözümlerini istedi. Belli yerlerde müdahale ederek yönlendirmelerde bulunan Öztabak, soru cevap ile dersini tamamladı.