2021 Bahar Dönemi Ailede Din Eğitimi Programı (ADEP) seminerlerinin sekizinci haftası tamamlandı. Programda bu ay; Dr. Gülsüm Pehlivan Ağırakça ile “Çocukların İman Gelişimini Nasıl Destekleyebiliriz?”, Dr. Ramazan Gürel ile “Çocukların İbadete Teşviki ve İbadet Alışkanlığının Kazandırılması” ve Ayşe Öztürk ile “Çocukların Kur’ân-ı Kerim Eğitimine Nasıl Yardımcı Olabiliriz?” konu başlıkları sunuldu.
Çocukların taklidi imandan tahkiki imana geçiş serüveni
Dr. Gülsüm Pehlivan Ağırakça tarafından sunulan “Çocukların İman Gelişimini Nasıl Destekleyebiliriz?” başlıklı seminerde ebeveynler çocukların taklidi imandan tahkiki imana geçiş serüveni hakkında bilgi sahibi oldu. Sunumunda çocukların gelişim dönemlerini göz önünde bulundurarak Allah’a iman konusuna yer veren Pehlivan Ağırakça, “Çocukların 0-2 yaş aralığında duygu belleği açıktır ve bu dönemdeki aile içinde görülen dini yaşam hakkında hissedilen duyguların ileriki yıllarda etkisini devam ettirdiği görülebilmektedir. 2-7 yaş aralığında Allah’ın varlığı ile alakalı değil nasıl olduğuyla ilgili sorular vardır. 7 yaş sonrasında ise her şeyin kaynağına ulaşmak istenir. Böylelikle çocukta bilinçli ve gerçekçi bir din anlayışı başlar.” cümleleriyle iman gelişimini anlattı. Pehlivan Ağırakça, ergenlik dönemindeki dini şüphelerin ebeveyn tutumlarıyla yakından ilgili olduğunu dile getirirken onları bu konuda duyarlı olmaya davet etti.
“Çocukların ibadet eğitiminde tedricilik uzun vadede kazanım sağlıyor.”
Dr. Ramazan Gürel’in “Çocukların İbadete Teşviki ve İbadet Alışkanlığının Kazandırılması” sunumu ile ebeveynler, çocuklarına ibadetleri sevdirerek kazandırmanın yollarını öğrendi. Namaz, oruç ve sadaka konularına özellikle yer veren Gürel, her ibadet için tedriciliğin büyük önem arz ettiğini ifade etti. Ebeveynlerin çocuklarını namaza teşvik etmekte zorlandığının gözlemlendiği seminerde Gürel, “Çocuklar, sorumluluk yaşı gelmeden evvel namazı öncelikle ebeveynlerinde gözlemleyebilmelidir. Sonrasında günde bir vakitle başlanarak çeşitli teşvik edici hediyelerle vakit sayısı artırılmalıdır.” ifadeleriyle zihinlerdeki soruları yanıtladı.
“Çocuklara mutlu oldukları anlarda Kur’ân-ı Kerim dinletilmelidir.”
“Çocukların Kur’ân-ı Kerim Eğitimine Nasıl Yardımcı Olabiliriz?” başlıklı seminerde Ayşe Öztürk, ebeveynlere Kur’ân-ı Kerim eğitiminde dikkat edilmesi gereken hususları sundu. “Çocuklar kendi hamlesiyle Kur’ân’ı öğrenmeyi istemeyebilirler. Ebeveynler bu konuda yönlendirmelerde bulunmalıdır. En önemlisi ise çocukların mutlu oldukları anlarda Kur’ân sesini duymalarıdır. Ebeveyni ile oyun oynadığı mutlu bir anda hoş bir koku eşliğinde Kur’ân-ı Kerim dinlemesi çocuğun zihninde olumlu etkiler oluşturacaktır.” atıflarıyla Kur’ân eğitimine dair bir perspektif sunan Öztürk, Kur’ân harflerinin öğretiminde çocukların harfleri neye benzettiğine dair çıkarımlarla yol almanın daha efdal olduğunu dile getirdi.