Çocuk Eğitimleri Komisyonumuz bünyesinde yaz dönemine özel olarak düzenlenen dört günlük “Online Eğitimci Geliştirme Programı (EGP)”, Türkiye’nin farklı bölgelerinden katılım gösteren 80 eğitimci ile tamamlandı.
Online eğitim sürecinde dinî bilgiler derslerinde öğrenciye ulaşmanın birçok yöntem ve tekniklerinin uygulamalı olarak sunulduğu programda 20 şehirden 80 eğitimci katıldı. Sahada görülen ihtiyaç üzerine öğretmenlere bilgi, beceri, vizyon kazandıran EGP online yaz programında 10 farklı eğitim konusu ele alındı.
Program, YEKDER Yönetim Kurulu Başkanı Sedat Özgür ve Çocuk Eğitimleri Koordinatörü Ayşe Öztürk’ün selamlama konuşmasıyla başlayan program, dört gün boyunca farklı konu ve konukla devam etti. “Din Eğitiminde Teknolojik Uygulamalar”, “Eğitimde Bir Materyal Türü: Resfebe”, “Din Eğitiminde Olay-Yorum”, “Cüz Eğitimi”, “Kur’an-ı Kerim Yüzünden Okuma, Ezber, Tecvit”, “İlmihal-Siyer-Ahlak” ve “Din Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme” gibi konu başlıkların yer aldığı eğitim programında alternatif yöntem ve teknikler aktarıldı.
“Mutlu iken öğrenilenler hafızada kalır”
Kur’an Eğitiminde “Sizin en hayırlınız Kur’an-ı öğrenen ve öğretendir” hadisini belirterek derse başlayan Ayşe Öztürk, “En hayırlı olanlardan olmak için çocuklarımıza öğretim hususunda doğru yaklaşım modelleri oluşturmalıyız” dedi. Sevdirilerek öğretilen bilginin önemine değinen Öztürk, Garry Langrand’ın alıntılayarak “Mutlu iken öğrenilenler hafızada kalır” ifadelerini kullandı.
Din eğitiminde Cüz öğretimi konusunu ele alan Öztürk, “Kur’an eğitiminin bir parçası olan Cüz eğitiminde sadeleşme ve kolaylaştırma nasıl olur?”, “Cüz eğitiminde yapıla gelen hatalar ve eğitimcilerin dikkat etmesi gereken hususlar nelerdir?” gibi soruları da cevapladı. Dersin bir diğer eğitmeni olan Ruşen Yavuz ise “Online Cüz eğitiminde çocuklara oyun ve etkinlik önerileri” ile katılımcılara bilgi verdi. Yavuz öğretmenlere birçok materyal ve dijital oyun örnekleri sunarak uygulamada pratiklik kazanma yöntemini aktardı.
“Bir eğitimci için ölçme ve değerlendirme neden önemlidir?”
EGP’nin son iki dersinden biri olan “Ölçme Değerlendirme” konu başlığı Sedat Özgür’ün sunumu ile gerçekleştirildi. Ölçme ve değerlendirme dersinin önemini belirten Özgür, “Öğrencilerin neyi bildiğini, anladığını ve ne yapabildiğini keşfetmek, öğrencinin gelişim düzeylerini anlamak ve gelecekteki öğrenme sürecini planlamak, öğrencinin nasıl daha iyi öğrenebileceği ve daha iyi anlayabileceğini betimlemek için eğitimde ölçme ve değerlendirmeye ihtiyaç vardır” dedi. Katılımcılara öğrencinin öğrenme süreci hakkında bilgi veren Özgür ayrıca örnek uygulamalar yaparak dersini tamamladı.
Din eğitiminin kolaylaştırılması
Temel Dinî bilgilerden İlmihal dersini sunan Nurcan Yıldırım eğitimcilere din öğretimi ilke ve yöntemlerinden kısaca bahsettikten sonra, İlmihal ders başlıkları ve bu başlıkları işlerken kullanılacak dijital ve örgün öğretim materyal örneklerini de sundu. 3B görsellerden, sınıf içi oyunlara, konu ile ilgili faydalanılabilecek internet sayfalarından alternatif yöntemlere kadar birçok konuya değinen Yıldırım, katılımcıların yönelttiği soruları cevaplayarak dersini tamamladı.
Siyer konusunun sunumunu gerçekleştiren Rabia Kuruner ise peygamberimizin hayatını anlatırken sevgi merkezli olmanın öneminden bahsetti. Siyer dersinde öğrenciye ulaşmanın birçok yöntem ve tekniğinin olduğunu ifade eden Kuruner, online eğitim sürecinde çocukların dikkatini ve ilgisini çekecek aynı zamanda öğretmenlerin Siyer dersinde geri bildirim alacakları teknolojik uygulamaları örnekleyerek aktardı.
Katılım gösteren tüm eğitimcilerimize teşekkür ederiz. İlim yolculuğumuza düzenlenen ikinci çalışma ile devam edeceğiz.