YEKDER Çocuk Eğitimleri Komisyonu bünyesinde beş günlük yaz dönemine özel “Din Eğitiminde Alternatif Yöntemler” temasıyla Yaz Atölyeleri gerçekleştirildi.
Okulöncesi, çocuk, genç ve yetişkin eğitimleri alanında görev yapan öğretmen ve öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerine katkı sunmak adına hazırlanan yaz atölyeleri programın bir kısmı çevrimiçi, bir kısmı yüz yüze, bir kısmı da hibrit (çevrimiçi/yüz yüze) yöntemle düzenlendi.
Zengin içeriği ve alanında uzman eğitimci kadrosuyla 5-9 Temmuz tarihleri arasında 10 farklı atölye ve iki uygulamalı sosyal etkinlik şeklinde düzenlenen program, yurtiçi ve yurtdışından yoğun ilgi gördü.
Katılımcının aktif bir öğrenme deneyimi yaşamalarını, meslektaşları ile tecrübe paylaşımı gerçekleştirmelerini ve öğretimi kolaylaştıracak pratik fikirler edinmelerini sağlayan yaz atölyelerine; din eğitimcileri, kuran kursu öğreticileri, meslek dersi öğretmenleri, DKAB öğretmenleri, din görevlileri, okulöncesi eğitimcileri ve eğitimci adayları, ebeveynler, çocuk edebiyat alanında faaliyet gösteren yazar, çizer ve editörlerin yanı sıra alana ilgi duyan birçok katılımcı iştirak etti.
Yaz atölyeleri kapsamında gerçekleştirilen atölyeler:
- İbadet Eğitiminde Oyun ve Etkinlikler: Ayşe Öztürk - Ruşen Yavuz
- Derste Oyun, Oyunda Hayat Var: 4-6 Yaş ADAB Okulu: Nurcan Yıldırım
- Yaratıcı Düşünme Etkinlikleriyle Öğrenciyi Keşfetmek: Eda Albayrak
- Çocuk Edebiyatında Dini Motifler: Elif Konar Özkan
- Etkinliklerle Tarihi Mekan Gezisi Nasıl Yapılır? / Ayasofya Örneği: Şerife Alcan
- Çocuklar Allah'ı Sorduğunda: Merve Gülcemal
- Çocukların İman Gelişimini Nasıl Destekleyebiliriz?: Ayhan Öz
- Öğrenci Organizasyonları ve Sosyal Etkinlik: Talha Boyalık
- Bir Öğretmen Olarak Hz. Muhammed (s.a.v): Musa Mert
- Din Eğitiminde Drama ve Uygulama Örnekleri: Dursunali Emecen
- Ailede Din Eğitimi Nasıl Olmalı: ADEP Örneği: Gülsüm Pehlivan Ağırakça
- Çocukların Din Eğitiminde Aile İçi Etkinlikler: Kevser Şenel Yılmaz