Geçtiğimiz aylarda ebeveyn ve eğitimcilere yönelik çocuklara oyun ve etkinliklerle din eğitimi vermek konusunda desteklemek üzere YEKDER Yayınları bünyesinde çıkan “Aile İçi Etkinlik Rehberi” kitap seti okuyucularla buluşmuştu. Kitabın işlevselliğini ve kullanımını daha iyi aktarabilmek adına YEKDER Yetişkin Eğitimleri Komisyonumuz tarafından dernek merkezinde “Aile İçi Etkinlik Atölyesi 1” gerçekleştirildi.
Dört seminer, sekiz atölyeden oluşan programın seminerleri online, atölyeleri ise eş zamanlı olarak yüz yüze uygulandı. Seminerlerde “etkinlik” felsefesi aktarılırken atölyelerde de kitap içerisinde yer alan materyallere dair uygulamalar yapılarak teknik bilgiler verildi.
YEKDER Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Gülsüm Pehlivan Ağırakça’nın selamlama konuşması ve “Çocuğun Dini Gelişiminde Ebeveynin Rehberliği” başlıklı semineri ile başlayan program, YEKDER Yetişkin Eğitimleri Koordinatörü Büşra Murat’ın “Aile İçi Etkinlik Rehberi’ni Kullanma Kılavuzu” başlıklı sunumu ile devam etti. Çocuklarda “dini gelişim” kavramını tanımlayan Ağırakça, etkinlik yapacak ebeveynlere notlarda bulundu. Büşra Murat ise, kitap setinin ders kitabı gibi aynen uygulanmasının hedeflenmediğini vurgulayarak aile içinde etkinlik yapmayı piknik yapmaya benzetti. Murat, “Piknik yaparken zihnimizde bir şablon vardır. Doğa sporları, masa oyunları, hareket gerektiren oyunlar… bulunulan an ve ortamda hangisine yönelim kolay veya yoğun ise onun üzerinden keyifli vakit geçirilir. Aile İçi Etkinlik Rehberi de ebeveynlere etkinlik yapmaya dair bir şablon kazandırarak anın gerektirdiği şartlara göre biçim verebilmelerini sağlamayı hedefler.” dedi.
Aile İçi Etkinlik Rehberi kitap yazarlarından Rabia Kuruner, “Çocuklarda Doğa Etkinlikleri ve Din Eğitimi” ile doğaya yaklaşımımızı doğallaştırmamız gerektiğine vurgu yaparak doğayla bütünleşmeden doğada etkinlik yapılamayacağını ifade etti. Sunumunda doğadan alınan ilhamla yapılan buluşlara da yer veren Kuruner, doğayı anlayarak ve koruyarak doğa ile bütünleşilebileceğini anlattı.
Etkinlik yapmanın olmazsa olmazı “Çocuklarla Doğru İletişim” konusu Tuğba Akbey İnan tarafından sunuldu. Çocukla doğru iletişim için ebeveynin kendi çocukluğundan kalan yaralarını iyileştirmesi gerektiğini anlatan İnan, aksi taktirde çocukla zaman geçirmenin, onu yetiştirmenin ebeveyni zorlayacağını ifade etti.
Eş zamanlı dört farklı atölye çalışması
Kitap okuma etkinliklerini desteklemek üzere “Etkinliklerle Kitap Okumak” atölyesi Zeynep Bulut Akyıldız, “Çocuk Kitaplarında P4C Modeli Nasıl Uygulanır?” atölyesi Büşra Kenan tarafından gerçekleştirildi. Zeynep Bulut Akyıldız, atölyesinde getirdiği doğal materyallerden etkinlik yapma uygulamasında bulunarak kitap okurken dikkat edilecek hususları Etkinlik Rehberi içerisinde yer alan etkinliklerden bir derleme hazırlayarak anlattı. Büşra Kenan atölyesinde soru sorma dilini aktararak ebeveynlerle birkaç etkinlik uyguladı.
Film ve klip okuma etkinliklerini desteklemek üzere “Etkinliklerle Film Okumada Kriter Belirleme” atölyesi Ayşe Nur Ünal, “Filmlerde Mekanın İzleyiciye Etkisi” atölyesi Münevver Sofuoğlu tarafından gerçekleştirildi. Ayşe Nur Ünal, film seçerken dikkat edilecek hususları anlatarak ebeveynlere güncel olarak karşılaştıkları, karşılaşacakları medya unsurları için bir perspektif kazandırdı. Münevver Sofuoğlu ise, Hayy animasyon filmi örnekliğinde eşya ile münasebetimizin sinemaya nasıl yansıdığını anlattı. Seyretmenin Hz. İbrahim’den bir miras olduğunu ayetlerle aktaran Sofuoğlu, bütün tabiata bu gözle bakabileceğimizi vurguladı.
Drama etkinliklerini desteklemek üzere kitap editörlerinden Şeyma Cevizli Cimem tarafından gerçekleştirilen “Dramalarla Ailede Din Eğitimi” atölyesinde kitap içerisinde yer alan bazı dramalar uygulandı. Dramaya dair teknik bilgiler de paylaşan Cimem, dramalarda esas olanın doğaçlama ve doğallık olduğunu vurguladı. Nurcan Yıldırım siyer etkinliklerini desteklemek üzere “Çocukların Dünyasında Siyer” başlıklı atölyeyi sundu. Anlatımında çocuklarla yapılacak siyer etkinliklerinde kullanılabilecek medya uygulamalarına da yer veren Yıldırım, oynanabilecek oyunları da gösterdi.
Şerife Alcan, “Çocuklarla Etkin Gezi Yapmak: Ayasofya Örneği” atölyesinde kitabımızda yer alan çocuklarla birlikte seyahati keyifli hale getirebilecek etkinliklere yer verdi. Çocuklarla gezinin keyifli olması için en başta ebeveynin keyif alması gerektiğini vurgulayan Alcan, yazarı olduğu “Etkinliklerle Ayasofya-i Kebir Külliyesi Gezi Rehberi” kitabından etkinlik uygulamalarında bulundu. “Dini Bilgilerin Oyun ve Etkinliklerle Öğretimi” atölyesini sunan YEKDER Çocuk Eğitimleri Koordinatörü Ayşe Öztürk ve Ruşen Yavuz Erim, YEKDER Yayınlarından çıkan etkinlik kitaplarından uygulamalarda bulundu.
Atölyenin ikinci paketi Ocak ayında gerçekleştirilmesi hedeflenmektedir.