12 Ağustos 2020
Pandemi sürecinde dijital ortama aktardığımız Eğitimci Geliştirme Programı (EGP) modül çalışmamıza bir yenisini daha katarak “Online EGP Yaz Atölyeleri”ni başlattık. Almanya, Avusturya, Fransa, Gürcistan, Hollanda, Rusya ve Suudi Arabistan gibi ülkelerin yanı sıra Türkiye’nin 23 farklı şehrinde din eğitimi alanında görev yapan eğitimciler EGP’de buluştu.

Pandemi sürecinde dijital ortama aktardığımız Eğitimci Geliştirme Programı (EGP) modül çalışmamıza bir yenisini daha katarak “Online EGP Yaz Atölyeleri”ni başlattık. Almanya, Avusturya, Fransa, Gürcistan, Hollanda, Rusya ve Suudi Arabistan gibi ülkelerin yanı sıra Türkiye’nin 23 farklı şehrinde din eğitimi alanında görev yapan eğitimciler EGP’de buluştu.

Çocuk Eğitimleri Komisyonumuz bünyesinde yaz dönemine özel olarak üç gün şeklinde düzenlenen “Okul Öncesi Eğitimcilerine Yönelik Yaz Atölyesi”, sabah ve akşam saatleri şeklinde 2 grup olarak gerçekleştirildi. Çalışmanın tanıtım ilanı ile yoğun ilgi gören program özellikle yurt dışından ve Türkiye’nin farklı bölgelerinde din eğitimi alanında görev yapan öğretmenler ve öğretmen adayları başvuruda bulundu. 

Program, YEKDER Yönetim Kurulu Başkanı Sedat Özgür ve Çocuk Eğitimleri Komisyon Başkanı Elif Konar Özkan’ın selamlama konuşmasıyla başladı. Ardından Çocuk Eğitimleri Koordinatörü Ayşe Öztürk, programın içeriği ve ilerleyişi hakkında katılımcılara bilgi verdi. Üç gün boyunca farklı konu ve konuklarla gerçekleşen atölye çalışmaları sırasıyla Ruşen Yavuz ile “Ezber-Tecvit Oyunları”, Esra Aksoy ile “Çocuklara Peygamber Efendimizi Nasıl Anlatmalıyız?”, Arzu Güzin Terzi ile “Oyunlarla Elif Ba Öğretimi”, Rabia Kuruner ile “Din Eğitiminde Soyut Somut Kavramlar” ve Suhube Göker ile “Değerler Eğitiminde Ritim ve Dikkat Egzersizleri” gibi konu başlıkları işlendi.

Mozaik bir atölye programı


Çocuklara eğitim hayatları boyunca rehberlik yapacak olan öğretmenlerimiz, din eğitimi alanında, gerek yüz yüze olan eğitimde gerekse online eğitim sürecinde öğrenciye ulaşabilmenin farklı yöntem ve tekniklerini alanında uzman eğitimcilerden dinlediler. Okul öncesinde görev yapan öğretmenlerin, öğretim/eğitim becerilerine katkı sağlayan katılımcılar da tecrübelerini aktararak program mozaik bir eğitim haline dönüştü.