Öğretmen Atölyeleri sahada görev alan eğitimci ve eğitimci adaylarının mesleki gelişimlerine katkı sunmayı, katılımcıların özgün ve nitelikli çalışmalar yapabilecek düzeyde fikir edinmesini ve beceriler kazanmasını amaçlamaktadır.
Ülkemizde yaşanan afet sonrası yaraları sarmak ve öğretmenlerin bu süreci yönetme becerilerine katkı sunmak amacıyla YEKDER Mart ayı öğretmen atölyeleri "Afetin Ardından Sınıfta Olmak" teması ile gerçekleştirilecektir.
Mart ayı içerisinde gerçekleştirilecek olan atölyelerin ilki olan " Depremin Ardından: Sınıfta Psikolojik Sağlamlığı Korumak " başlıklı atölye Aslıhan Nişancı tarafından gerçekleştirilecektir. Bu atölyede “Afet ve benzeri travmatik durumlardan çocukların davranışları nasıl etkilenir? Bu durumlarla sağlıklı şekilde baş etmeleri için öğrencilerin psikolojik sağlamlığı nasıl desteklenir?” gibi sorulara cevap aranacak ve etkinlikli ve paylaşımlı atölye çalışmalarıyla bu konular ele alınacaktır.
Zorlu yaşam olaylarından öğrenciler farklı şekillerde etkilenir. Öğrencilerin deneyimleri farklı ihtiyaçları doğuracaktır. Şeyma Güldal tarafından gerçekleştirilecek olan "Sınıfta İhtiyaçlara Duyarlı Olmak” atölyesinde öğrencilerin sosyal, duygusal, bilişsel ve fiziksel ihtiyaçlarına nasıl duyarlı olunabileceği ele alınacaktır.
“Erken Çocuklukta Depremi Anlatmak ve İyileştirici Oyun” başlıklı atölye Zeynep Betül Tarı Torun tarafından gerçekleştirilecektir. Atölyede çocuklara depremi anlatırken dikkat edilmesi gereken hususların altı çizilecek, konunun somutlaştırılarak nasıl ele alınması gerektiği üzerinde durulacaktır. Bununla birlikte çocukların süreci en sağlıklı şekilde geçirebilmelerine katkı sunmak amacı ile çocuklarla ne tür ve nasıl oyunlar oynanabileceği ele alınacak, katılımcıların iyileştirici oyun oynamayı öğrenmelerine katkı sunulacaktır.
Yetişkinlerin yanı sıra çocuklar ya da gençler de kötü bir olay duyduğunda ya da yaşadığında derin sorgulamalara başlayabilir. Bu sorular yaşanılan olayı anlama, içselleştirme ve inanç konusunda akla gelen oldukça masumane sorulardır. Unutulmamalıdır ki tahkiki imana sorarak ve sorularımıza cevaplar alarak ulaşabiliriz. Kur’an-ı Kerimde Allah Hz. İbrahim’in kalbinin mutmain olması için nasıl sorular yönelttiğini bizlere örnek olarak verir. (Bakara/260) Bu bağlamda yaş gruplarına göre, akıllara gelebilecek soruları ve bu sorulara verilebilecek cevapların derlendiği “ Depreme Dair İnanca Yönelik Sorular” başlıklı atölye Nurcan Yıldırım tarafından gerçekleştirilecektir. Atölyede soru örnekleri ve cevapları, ayrıca dikkat edilmesi gereken hususlar ele alınacaktır.
Katılım ve başvuru detayları:
- Program, 3-4 Mart 2023 tarihlerinde (2 gün) gerçekleştirilecektir.
- Atölyeler 3 Mart 19.30-21.00 / 21.15- 22.45 ve 4 Mart 10.00-11.30 / 11.45-13.15 saatleri arasında yapılacaktır.
- Katılım belgesi verilecektir.
- Bu ayki öğretmen atölyelerimiz deprem bölgesindeki çalışmalara katkı sağlamak amacıyla ücretsiz yapılacaktır.
Program Tarihi: 3-4 Mart 2023 Cumartesi
Program Yeri: Zoom (Çevrimiçi)
Ders Saati: 90 Dakika