4-6 YAŞ EGP Ders İçeriği
1.Okul Öncesi Dönemde Gelişim Psikolojisi
- Çocukta fiziksel ve motor gelişim
- Çocukta dil gelişim
- Çocukta bilişsel gelişim
- Çocukta sosyal duygusal gelişim
- Çocukta cinsiyet gelişim
- Çocukta ahlak gelişimi
- Çocuklara sınır koymak ve mahremiyet eğitimi
2. Okul Öncesinde Öğrenciyi Tanıma Sanatı ve İletişim
- Çocuğun duygu ve düşünce dünyasını anlama
- Çocuğun davranışlarını yorumlama
- Çocukla etkili iletişim kurma
3. Okul Öncesi Eğitimde Rehberlik
- Oryantasyon
- Özel gereksinimli çocukları farketme (üstün yetenekliler-üstün zekalılar-öğrenme güçlüğü)
- Erken çocuklukta uyum problemleri
- Ödül-Ceza yöntemi
- Öğrencinin gelişim takibi
- Zor çocuklarla iletişim
4. Mahremiyet ve Cinsel istismar
- Cinsel istismar tanımı, belirtileri ve etkileri
- Ergenlikte çocuğun kendini tanıması ve koruma yöntemleri
5. Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi
- Sınıf içi akranlar arası iletişim
- Sınıfta davranış kontrol
- Sorun çözme ve kriz yönetimi
6.Uygulamalı Tematik Materyal Tasarlama
- Dersin içeriğine uygun materyal hazırlama teknikleri
- Materyalle ders anlatımını dinamik hale getirme yöntemleri
7. Kuranı Kerim Öğretim Metotları
- Klasik cüz öğretim yöntemine alternatif: ses temelli elif-ba tekniği
- 4-6 yaş çocukların gelişim özellikleri dikkate alınarak ses temelli elif-ba tekniği ile Kur’an-ı Kerim öğretiminin uygulanması
8. Ahlak ve Adabı Muaşeret Öğretim İlke ve Yöntemleri
- İyilik
- Sabır
- Saygı adalet
- Sofra adabı
- Sevgi ve merhamet
- Görev ve sorumluluk
- Yardımlaşma ve paylaşma
- Güvenirlilik ve doğruluk
- Dua, şükür ve özür Dileme
- İbadet öğretim yöntemleri
- İnanç öğretim yöntemleri
- Siyer öğretim yöntemleri
9. Değerler Eğitiminde Hikaye ve Masal Anlatıcılığı
- 4-6 Yaş eğitiminde masalın kullanımı ve örnek etkinlikler
- Hikaye ve masal oluşturmaya yönelik tekniklerin öğretilmesi
- Hikaye ve masal yazma deneyimlenmesi
- Hikaye anlatımında tonlama ve jest mimik kullanımı
10. Oyunlarla Eğitim
- Çocukta oyun gelişimi
- Oyun çeşitleri ve özellikleri
- Gelişimsel hedeflere uygun oyun etkinliği planlayabilmek
11. Eğitimde Drama Uygulama Örnekleri
- Drama ile ilgili temel kavramları öğrenmeye ilişkin etkinlik hazırlama.
- Drama uygulamaları için uygun eğitim ortamları hazırlayabilme.
- Örnek drama etkinlikleri
2019 Bahar Dönemi 4-6 Yaş Eğitimci Geliştirme Programı (EGP) kapsamında çocuk ve gençlere yönelik faaliyet yapan din eğitimcilerinin, eğitimci adaylarının ve eğitim gönüllülerinin pedagojik formasyonunu geliştirir. Farklı STK’lar tarafından organize edilen Ev Okulu ve benzeri çalışmalarda görev alan öğreticilerin katılımını hedeflemektedir. Bu amaçla hem kurumlar tarafından yönlendirilen adaylar hem de bireysel başvurular kabul edilmektedir. Yılda üç defa düzenlenen öğretici alım sınavlarından başarılı olanlar programa kabul edilmektedir.
EGP, temel dinî bilgiler alan öğretimini içermemekle birlikte bu birikimin üzerinde çalışmaktadır. Bu sebeple EGP giriş sınavları temel dinî bilgiler ile okuma, anlama ve akıl yürütmeyi ölçen yazılı sınav, Kur’an-ı Kerim’i yüzünden okuma düzeyini ölçen sözlü sınav ve iletişim becerilerini değerlendiren mülakat olmak üzere üç aşamadan oluşmaktadır. Yazılı ve sözlü sınavlarda %70 başarı düzeyi beklenmektedir. Katılımcılar yoklama yapılarak takip edilmekte ve sınavlara girebilmeleri devamlılığa bağlı olmaktadır. İkinci aşamaya geçme ve programı tamamlama sürecinde de çeşitli sınavlar yapılmaktadır.
Programın amacı:
- Özel bir eğitim dönemi olan 4-6 yaş grubuyla çalışan din ve değerler eğitimi öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının yetkinliklerini artırmak
- Tutum ve davranışları bakımından erdemli, bilgili, kültürlü, şefkatli, görgülü, özümseyerek öğrenen, bilgiyi ezberlemekten ziyade hayata yaklaştıran, özgür düşünen ve düşündüklerini açıkça ifade edebilen, milli ve manevi değerlere bağlı, evrensel değerlere açık bireyleri yetiştiren, çocuğun doğuştan sahip olduğu potansiyelinin farkına varmasını sağlayan öğretmen ve öğretmen adaylarının yeteneklerini geliştirmesine katkı sağlamak
Program sonucunda katılımcıların şu kazanımları elde etmesi hedeflenmektedir:
- 4-6 yaş çocuğunun gelişimsel özelliklerini bilir, çocukların mizacını göz önünde bulundurarak uygun öğrenme yaklaşımını ve tekniğini belirleyebilir.
- 4-6 yaş çocuğu ile etkili iletişim sağlayabilir. Kriz anlarında sorunlara çözüm üretebilmesi beklenir.
- Erken çocuklukta karşılaşılan uyum problemleri hakkında fikir sahibi olur.
- 4-6 yaş çocuğuna etkili yöntem ve teknikleri kullanarak Kur’an-ı Kerim öğretimi yapabilir.
- İbadet, İnanç, Siyer, Ahlak ve Adab-ı Muaşeret öğretim ilke ve yöntemlerini kullanmakta yetkinleşir.
- Eğitimde örnek drama, oyun ve masal etkinliklerini uygulayabilir.
- Öğretimini yaptığı alana dair tematik materyal tasarımı yapabilir.
Katılım ve başvuru şartları:
- Eğitim programına sınav ve mülakat ile alınacaktır.
- 15 Haftalık bir programdır.
- Derslerimiz cumartesi günleri 10.00 - 14.30 arasında gerçekleşmektedir.
- Devam zorunluluğu bulunmaktadır.
- Katılımcı sertifikası verilmektedir.