18 Kasım 2025

Eğitimci Geliştirme Programı’nın yarısına geldik; bu süreçte birlikte öğrendik, deneyimledik ve değerli kazanımlar elde ettik.

''Öğrenciyi Tanıma ve Rehberlik'' dersinde Nihal Kocaağa, etkili bir eğitim ve rehberlik süreci için öğretmenin hem kendisini hem de öğrenciyi iyi tanıması gerektiği üzerinde durdu. Derste, her bireyin farklı özelliklere, ilgi alanlarına ve ihtiyaçlara sahip olduğu ifade edildi. Bu nedenle tüm öğrencilere aynı şekilde yaklaşmanın doğru olmayacağı vurgulandı.
Öğrencinin gelişimini destekleyebilmek, ona rehberlik edebilmek ve sağlıklı iletişim kurabilmek için önce öğrenciyi tanımanın gerekliliği açıklandı. Öğrencinin ilgi alanlarının, öğrenme biçiminin, kişilik özelliklerinin ve duygusal durumunun öğretmenin onu daha iyi anlamasına nasıl yardımcı olduğu örneklerle gösterildi.

''Erken Çocuklukta Soyut Kavram Öğretimi'' dersinde Rabia Kuruner, erken çocukluk döneminde soyut kavram öğretimini bütüncül bir teorik çerçeve içinde ele aldı. Çalışma süresince somut ve soyut kavramların ne ifade ettiği, soyut kavramların içeriklerinde nasıl bir anlam özelliği taşıdığı ve çocuğun anlam dünyasını besleyebilecek nitelikte nasıl cevaplar verilmesi gerektiği üzerinde duruldu. Ayrıca soyut kavramların öğretiminde hangi yöntemin izlenmesi gerektiği açıklanarak bu yaklaşımlar uygulamalı örneklerle desteklendi.

''Uygulamalı Öğretim İlke ve Yöntemleri'' dersinde Nurcan Yıldırım, din eğitiminin temel amaçları ve dayandığı ilkeleri ele aldı; eğitim-öğretim sürecinde kullanılabilecek yöntemler üzerinde durdu. Ders süresince, din eğitiminin pedagojik temelleri açıklandı ve çocukların gelişim özelliklerine uygun öğretim yöntemleri uygulamalı örneklerle gösterildi. Dini değerlerin aktarımında dikkat edilmesi gereken noktalar tartışıldı ve güncel din eğitimi yaklaşımları tanıtıldı.
Özellikle 4–6 yaş gruplarına yönelik, ancak genel olarak çocukluk döneminin tamamına hitap eden öğretim teknikleri uygulamalı olarak gösterildi ve katılımcıların bu teknikleri kendi uygulamalarında kullanabilmeleri sağlandı.

“Din Eğitiminde Drama” dersinde Dursun Ali Emecen, okul öncesi eğitimcilerine din eğitimi alanında yaratıcı ve etkili yöntemler sunarak bu alanda gelişim imkanı sundu.Din eğitiminin öneminin vurgulandığı etkinlikte, katılımcılar drama teknikleriyle çocuklara dini değerleri öğretmenin yollarını keşfetti. Uygulamalı olarak gerçekleştirilen eğitimde, katılımcılar çeşitli oyunlar ve etkinlikler aracılığıyla çocukların ilgisini çekecek yöntemleri deneyimleme fırsatı buldu.

Programın sonunda katılımcılar, öğrendikleri teknikleri kendi sınıflarında uygulayabilme konusunda bilgi ve deneyim kazanarak, din ve değerler eğitimi alanında daha yetkin hale gelmeyi hedefledi.

“Etkileşimli Okuma Teknikleri” dersinde Kevser Şenel Yılmaz, sesin bir enstrüman olarak doğru kullanımı ile etkileşimli bir okumanın temel ilkeleri üzerinde durdu. Çocuk okurların, kitaplardan azami faydayı sağlayabilmeleri ve okuma sevgisi kazanabilmeleri için gerekli adımları pratik örneklerle sundu. Sesli okuma ve anlatı geleneğinin tarihine de değinen Yılmaz son derste çeşitli yardımcı araçlara ve kullanım alanları hakkında bilgi verdi.

''Program Geliştirme'' dersinde Medine Münevver Çetinkaya, iyi tasarlanmış programların, çocuğun yaşına, gelişim düzeyine ve ihtiyaçlarına uygun öğrenme ortamları sunduğu, eğitimi daha anlamlı ve kalıcı hâle getirdiği ve öğretmenin işini kolaylaştırdığını örneklerle gösterdi. Özellikle okul öncesi ve ilkokul döneminde, öğrenme temellerinin atıldığı kritik yıllarda program geliştirme bilgisinin, çocuklara sadece ders içeriği değil, aynı zamanda hayata dair değerler, sorumluluklar ve beceriler kazandırmada nasıl etkili olduğu uygulamalı olarak işlendi.

''Zihin Haritaları ile Bütüncül Eğitim Yaklaşımı'' dersinde Mehtap Şenkaya değerler eğitimini, kültürel mirasımız ve tarihî zenginliklerimiz üzerinden kültürel kodlarla aktarılan bir yaşam biçimi olarak öğrenme sürecinde ele aldı. Zihin haritaları kullanılarak kültür ve sanat okuryazarlığında erdem ve değerler görselleştirildi; bilgiyi kalıcı hâle getirme ve çocuklara kültürel hafıza kazandırma çalışmaları gerçekleştirildi.
Bu eğitimde katılımcılar, kültürel kökleri tanıma, evrensel değerleri anlamlandırma, düşünme becerilerini geliştirme ve değerleri davranışa dönüştürme yollarını keşfetme fırsatı buldu.

''Mahremiyet Eğitimi'' dersinde Duygu Yılmaz Tütüncü, eğitimcilerin çocukların gelişim süreçlerine daha bilinçli, hassas ve değer temelli bir perspektifle yaklaşmasını amaçlayarak, her bir çocuğun mahremiyetine saygı duyan, güvenli dokunmayı ve sınır bilincini fıtratın incelikleriyle kavrayan bir yaklaşımın nasıl oluşturulabileceğine dair kapsamlı içerikleri ele aldı. Çocukların hassas gelişim dönemlerinde karşılaşabilecekleri durumlara yönelik doğru yönlendirme yöntemleri, ahlaki ve manevi değerler çerçevesinde detaylı şekilde incelendi.
Katılımcılar, çocukların kendilerini koruyabilen, çevresine ve kendisine saygı duyan, nezaketli bireyler olarak yetiştirilebilmesi için uygulanabilir stratejiler öğrendi. Eğitim sonunda programın hem teorik hem de pratik yönleriyle eğitmenlerin mesleki yeterliliklerine önemli katkılar sunduğu vurgulandı.

''Din Eğitiminde Materyal Geliştirme'' dersinde Hatice Kübra Baylan, çocuğun gelişim özelliklerine uygun materyal hazırlamanın temel prensiplerini anlattı. Katılımcılar, özellikle din eğitimi alanında kullanılabilecek materyallerin nasıl tasarlanacağına dair örnekler, teknikler ve modellemeler üzerinde durdu. Eğitici içeriklerin oyunlarla bütünleştirilmesi, öğrenmeyi destekleyen araçlara dönüştürülmesi ve etkileşimli materyal üretimi konusunda uzman eğitmenler tarafından uygulamalı çalışmalar yapıldı. Program, eğitimde materyal kullanımına yönelik farkındalığı artırması ve öğretmenlerin üretim becerilerini geliştirmesi açısından güçlü bir katkı sunarak başarıyla tamamlandı.