Dönüşen toplum ve buna bağlı olarak değişen eğitim uygulamaları, eğitimin ana unsurlarından olan öğretmenlerin bu değişimden etkilenmesini kaçınılmaz kılmaktadır. Bugünün ve yarının öğrencilerini yetiştiren öğretmenler, günümüz yöntem ve uygulamalarını kullandığı takdirde etkili bir öğretim sunmuş olacaktır. Dolayısıyla kendi değer dünyamızı inşa eden ve bu değere hizmet edecek öğrenciler yetiştirmeyi gaye edinen öğretmen ve öğretmen adaylarının güncel eğitim anlayışlarına bağlı mesleki donanıma sahip olmaları gerekmektedir.

Eğitim Söyleşileri, alanında uzman kişilerin tecrübelerini ve yenilikçi fikirlerini paylaştığı bir buluşma ortamıdır. Bu etkinliklerde eğitim dünyasındaki güncel yaklaşımlar ve pratik çözümler üzerinde konuşulur. Eğitimciler, teoriden pratikte nasıl kullanılabileceğine dair değerli bilgiler edinir ve mesleki gelişimlerine katkı sağlayacak faydalı ipuçları paylaşılır. Her buluşmada farklı konular ele alınarak, eğitimde fark yaratacak yenilikler ve pratik uygulamalar üzerine söyleşi gerçekleştirilir.

Kasım ayı programı, Tolga Topçubaşı’nın “Yapay Zeka Çağında Sınıf Deneyimi” başlıklı sunumu ile gerçekleştirilecektir.

Tarih: 26 Kasım Çarşamba 2025

Saat: 18.00

Yer: Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Kültür Merkezi Ali Özek Salonu

❗ Programımız ücretsizdir.

 

Tolga Topçubaşı kimdir?

Dr. Tolga Topçubaşı, lisans eğitimini 2007-2011 yılları arasında Mersin Üniversitesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği programında tamamladı. 2012-2015 yılları arasında ise Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Temel Eğitim Anabilim Dalı Sınıf Öğretmenliği tezli yüksek lisans programında yüksek lisans eğitimini tamamladı. Yüksek lisans tezinde farklılıklara saygı eğitim programının öğrencilerin farklılıklara saygı tutumu düzeylerine etkisini inceledi. Doktorasını 2015-2020 yılları arasında Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Anabilim Dalı Sınıf Öğretmenliği programında yapmıştır. Doktora tezinin konusu ise hayat bilgisi dersinde gazete haberleriyle desteklenmiş örnek olay yönteminin etkililiğine yönelik bir eylem araştırmasıdır. 2011 yılından itibaren MEB’e bağlı okullarda ve BİLSEM' de sınıf öğretmeni olarak görev yapmıştır. 2022 yılı Haziran ayı itibariyle İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı’nda Doktor Öğretim Üyesi olarak çalışmalarını sürdürmektedir. Çalışma alanları; hayat bilgisi eğitimi, sosyal bilgiler eğitimi, değerler eğitimi ve temel eğitimdir.