Okul öncesi din eğitimi konusundaki toplumsal farkındalık son yıllarda giderek artmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı denetimli bazı anaokullarında ve yasal olmayan sıbyan mekteplerinde din eğitimi verilmeye başlanmıştır.  Bazı kurumların toplumsal talebi karşılamak için yetkin olmayan kişilere bu görevi vermesi olumsuz sonuçlar doğurmuştur.

4-6 yaş arasındaki çocuklar soyut kavramları anlamaz somut ve sezgisel düşünür. Erken yıllarda verilen yanlış dini eğitimle birlikte günah ve cezalandırma kavramlarının kullanılması çocukta güvensizlik, cesaretsizlik ve kaygı oluşturabilir. Sorduğu sorular ya da yaptıkları nedeniyle cezalandırılacağı mesajı alan çocuk yoğun kaygılar yaşayabilir. Bunun sonucunda da kekemelik, içe kapanma, tırnak yeme, alt ıslatma, öfke nöbetleri, anneden ayrılmak istememe ve uyku sorunlarına kadar birçok uyum ve davranış sorunları baş gösterebilir. Din eğitimi çocuğun gelişim dönemleri göze alınarak kontrollü ve alanında uzman kişiler tarafından verilmelidir.

Günümüzde okul öncesi din eğitiminde farklı yaklaşımlar, programlar ve projeler gündeme gelmektedir.

YEKDER olarak bizler de hayati bir öneme sahip olan okul öncesi için din eğitimi müfredatı ve içeriğini hazırlayarak katkıda bulunmayı hedefliyoruz.

Ayşe  Öztürk

Ayşe Öztürk

Tülin Öztürk

Tülin Öztürk